Freir en òli d'oliva o girasol| aumenta pas lo risc cardiovascular

Imprimeix Correu electrònic
Societat e Tu - Salut
divendres, 3 de febrer de 2012 08:18

Fregir en òli d'oliva o girasol aumenta pas lo risc de malautiá cardiovascular.

Una equipa d'investigadors de l'Universitat Autonòma de Madrid o demòstra en las siás investigacions. En Viviendosanos.com Te comptam sobre mai la  notícia.

Fritos Se, mas amb òli d'oliva o girasol

  • Fins ara pas se diferenciava en çò que tanh als fritos e se cresiá podián èsser perjudiciales per la salut cardiovascular. Malgrat aiçò, l'investigacion realizada per la professora Pilar Guallar-Castillón e la siá equipa de l'Universitat Autonòma de Madrid, an fach una descobèrta interessanta.
  • Segontes los sieus resultats las neurituds fritos en òli d'oliva o de girasol son pas ligats a màger risc de malautiás cardiovasculares o mòrt prematura, malgrat que las personas de l'estudi consumissiá una mièja nauta de fritos.
  • L'estudi se fa referéncia concrètament a fritos amb de grèishes insaturadas coma  òli d'oliva o girasol,  pas amb de grèishes saturats coma lo  burre.

L'investigacion

  • S'entrevistèron 40.757 adults sanos entre 29 e 69 ans per conéisser las siás abituds alimenticios pendent 11 ans. Pendent aqueste temps se sometèron a de divèrsas enquèstas per conéisser  amb detalh la siá dièta, de formas de codinar, e en lo cas de fregir que tipe d'òli usavan.
  • Pendent la durada d'aqueste estudi, 11 ans, aguèt 606 eveniments ligats a de malautiás cardíacas moriren 1.134 dels enquestats.

Los resultats

  • Los resultats de l'estudi foguèron publicats en l'edicion digitala del "British Medical Journal" .
  • Los investigadors estudièron los 606 d'eveniments cardíacos e trobèron pas cap ligam amb lo consum de neurituds fritos en la dièta.
  • Es important destacar que l'estudi se realizèt dins l'estat espanhòl a on la dièta mediterranèa es comuna amb l'inclusion de verdugalhs, de peisses, legumbres e d'ortalécias, se pòt pas afirmar que lo resultat foguèsse lo meteis dins d'autres païses a on seguisson pas una dièta mediterranèa e consumisson per exemple màger quantitat de grèishes saturats a travèrs de de carns.
  • Çò Que cnjse es es demostrat es que lo consum de grèishes d'origina vegetala especificament l'òli d'oliva e lo de girasol amassa amb una dièta mediterranèa son saludables.

ACEITE_DE_OLIVA_VIRGEN_EXTRA

  • La diferéncia es que  los grèishes insaturadas coma l'òli d'oliva e lo de girasol ajudan a pas aumentar lo colesterol e per contra los grèishes saturats coma lo burre aumentan lo colesterol.
  • Neurituds amb de grèishes saturats; carnsalada,  vísceras, manteca de cacahuete, burre, de formatges grasses, mayonesa, de carns grassas, bollos e pastissariá, lach entièr, mariscos e crustáceos.
  • Neurituds amb grassas insaturadas: òli d'oliva, de girasol, òli de palma, òli de maíz, de fruchs shuts.

Fritos  Amb moderacion

  • La tecniciana de la fritura apond calorías del grèish a las neurituds, aital e mai se fregir en òli d'oliva o girasol aumente pas lo risc de malautiá cardiovascular s'a de consumir de neurituds fritos amb moderacion. Los fritos son mai calóricos e aquò pòt contribuir al sobrepeso e l'obesidad.

Te pòt tanben interessar

Òli d'oliva, de beneficis e sciéncia

Omega-3 pel còr, confirmats los sieus beneficis amb 500mg/jorn.

Òli manzanilla, recèpta

Aucissètz, una infusión bona pel còr

Elena.B per Viviendosanos.com

Font|www.bbc.co.uk

Fòtos|1,2, 3,4


Font